Η Ξάνθη είναι η πρωτεύουσα και η μεγαλύτερη σε πληθυσμό πόλη του νομού Ξάνθης με 57.873 κατοίκους. Κατά την Τουρκοκρατία ονομάζονταν Ίσκετσε Ιξάντε (Παλαιά Ξάνθη) (İskeçe İksante).
Η άνθηση της πόλης επήλθε τον 18ο με 19ο αιώνα, οπότε και η πόλη έγινε γνωστή για τον καπνό της. Την αποκαλούσαν και μικρό Παρίσι, εξαιτίας του πλούτου που είχε εκείνη την εποχή. Την οικονομική άνθηση της πόλης σταμάτησαν η ελληνική επανάσταση, κατά την οποία πολλοί Ξάνθιοι συνελήφθησαν και φυλακίσθηκαν και δυο αλλεπάλληλοι σεισμοί το 1829 (Μάρτιο και Απρίλιο) που ισοπέδωσαν την πόλη και τα χωριά της περιοχής. Η πρώτη φάση οικοδόμησης της σημερινής Παλιάς Πόλης, διατηρώντας μεγάλο μέρος του παλαιότερου πολεοδομικού ιστού, εκτιμάται ότι είναι μεταξύ 1830 - 1845 με οικοδόμους από την Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο. Μετά την καταστροφή της Γενισέας το 1870 ξεκινά η δεύτερη φάση οικοδόμησης της πόλης. Η πόλη έγινε διοικητικό κέντρο της περιοχής ενώ το 1891 ολοκληρώθηκε η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης - Κωνσταντινούπολης. Την περίοδο 1870 – 1910 στην πόλη αναπτύχθηκε έντονη οικονομική δραστηριότητα και καταγράφεται οικονομική άνθηση.
Xanthi is the capital and largest city of the Xanthi regional unit, with a population of 57,873. During the Ottoman period, it was known as İskeçe İksante (Old Xanthi). The city flourished between the 18th and 19th centuries, becoming famous for its tobacco industry. It was even called the "Little Paris" due to the wealth it accumulated during that time. However, its economic prosperity was disrupted by the Greek War of Independence, during which many residents of Xanthi were arrested and imprisoned, as well as by two successive earthquakes in March and April of 1829, which leveled the city and surrounding villages. The first phase of rebuilding what is now the Old Town of Xanthi took place between 1830 and 1845, preserving much of the older urban layout. Skilled builders from Western Macedonia and Epirus contributed to this reconstruction. The second phase of the city's expansion began in 1870, after the destruction of Genisea, leading Xanthi to become the administrative center of the region. In 1891, the Thessaloniki-Constantinople railway line was completed, further boosting the city's development. Between 1870 and 1910, Xanthi experienced significant economic growth, establishing itself as a prosperous commercial hub.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου