11/12/2022
Ναός της Αναστάσεως, ο ιερότερος τόπος της Χριστιανοσύνης, εδώ σταυρώθηκε, τάφηκε και αναστήθηκε ο Χριστός. Το 326-335 μ.Χ ο Μέγας Κωνσταντίνος χτίζει την πρώτη βασιλική. Μετά την καταστροφή της από τον σουλτάνο Χακίμ το 1009 ξαναχτίζεται από τον Κωνσταντίνο Μονομάχο το 1040. Μεταξύ του 1114 και 1170 από τους Σταυροφόρους γίνεται επέκταση καθώς και επισκευές λόγω ζημιών, το 1808 από πυρκαγιά και το 1927 από σεισμό.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Αγία Αυλή
Η Αγία Αυλή, ο χώρος μπροστά από την είσοδο του Ιερού Ναού της Αναστάσεως, είναι τετράγωνος με μήκος πλευράς τα 20μ.. Παλαιότερα χρησιμοποιούνταν ως αγορά πώλησης προϊόντων και ενθύμιων, τώρα πια μόνο για την ακολουθία της Μεγάλης Πέμπτης και την ακολουθία της Μεγάλης Παρασκευής που ξεκινά από το Πραιτώριο, η πομπή της αναπαράστασης της πορείας του μαρτυρίων του Χριστού και καταλήγει στην Αγία Αυλή. Γύρω από αυτήν υπάρχουν πολλά παρεκκλήσια.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The Holy Courtyard, the area in front of the entrance to the Church of the Holy Sepulchre, is square-shaped with each side measuring 20 meters. In the past, it was used as a marketplace for selling products and souvenirs. Today, it is primarily used for the services of
Holy Thursday and
Holy Friday, which begin at the
Praetorium. The procession, which represents the path of Christ’s martyrdom, ends at the Holy Courtyard. Surrounding the courtyard are many chapels.




Μοναστήρι του Αβραάμ
Το Μοναστήρι του Αβραάμ με το Ιερό Ναό των Αποστόλων Πέτρου και Παύλου, είναι ο χώρος διαμονής των Αγιοταφιτών Πατέρων, όσων διακονούν τον Ιερό Ναό της Αναστάσεως και το Σκευοφυλάκιο του Παναγίου Τάφου. Μέσα στην μονή υπάρχει η δεξαμενή της Αγίας Ελένης. Η παράδοση λέει πως εδώ υπάρχει η ελιά όπου βρέθηκε δεμένο το κριάρι που θα θυσίαζε ο Αβραάμ στην θέση του παιδιού του.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------






Μετόχι της Γεσθημανής
Εδώ στο Μετόχι της Γεσθημανής βρίσκεται η εικόνα της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, που είναι καλυμμένη με ασήμι και αναπαριστά το σώμα της Παναγίας. Κατά την διάρκεια του Δεκαπενταύγουστου εξέρχεται από το Ναό της Γεσθημανής και με μια μεγαλοπρεπή τελετή που ονομάζεται η Κάθοδος της Παναγίας καί με πομπή δια της Οδού του Μαρτυρίου, μεταφέρετε στο Θεομητορικό Μνήμα όπου και παρέμεινε καθόλη την διάρκεια του Δεκαπενταύγουστου, μέχρι την επιστροφή στο Μετόχι.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Πανάγιος Τάφος
Στο εσωτερικό του Ναού της Αναστάσεως υψώνεται το Ιερό Κουβούκλιο, που την ευθύνη του την διαφυλάσσουν οι Τρεις θρησκευτικές Κοινότητες, το Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο, το Τάγμα των Φραγκισκανών Μοναχών και το Αρμένικο Πατριαρχείο, είναι κτίσμα του 19ου αι. Έχει μία και μοναδική είσοδο και χωρίζεται σε δύο μέρη, τον Πανάγιο Τάφο του Χριστού και τον Άγιο Λίθο ή παρεκκλήσι του Άγγελου. Ο Άγιος Λίθος είναι ο προθάλαμος όπου στο κέντρο του σε ειδική μαρμάρινη θήκη φυλάσσετε τμήμα της λίθου όπου έστεκε ο άγγελος κατά την αναγγελία της Αναστάσεως του Χριστού στις μυροφόρες. Ο Πανάγιος Τάφος, διαστάσεως 2,07μ. επί 1,93μ., είναι λαξευμένος σε βράχο καλύπτετε με μάρμαρο και φωτίζετε από 43 άσβεστες κανδήλες, 13 Ορθοδόξων, 13 Ρωμαιοκαθολικών, 13 Αρμένιων και 4 Κόπτων. Ο αρχικός τάφος είχε την μορφή των ιουδαϊκών λαξευμένων σε βράχο ταφικών μνημείων. Όταν ανακαλύφθηκε από την Αγία Ελένη ο τάφος διαμορφώθηκε και διακοσμήθηκε με κίονες. Μέχρι την καταστροφή του ναού από τον Αλ Χακήμ. Η ανακατασκευή που ακολούθησε έχει την μορφή επιμήκους μαυσωλείου που περιβάλλεται από κίονες, μέχρι το 1810 που αποκτά την σημερινή μορφή του. Στο Ιερό Κουβούκλιο τελείται καθημερινά από τους Ορθοδόξους Θεία Λειτουργία κατά την οποία ο Πανάγιος Τάφος χρησιμοποιείται ως αγία Πρόθεσης και ο Άγιος Λίθος ως αγία Τράπεζα. Κάθε χρόνο, το Μεγάλο Σάββατο πραγματοποιείται η αφή του Αγίου Φωτός, που συμβολίζει την Ανάσταση του Κυρίου. Το Άγιο Φως μεταδίδει στους πιστούς ο Ελληνορθόδοξος Πατριάρχης Ιεροσολύμων.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Holy Tomb
Inside the Church of the Holy Sepulchre stands the Sacred Edicule, which is cared for by the three religious communities: the Greek Orthodox Patriarchate, the Franciscan Order, and the Armenian Patriarchate. This structure, dating back to the 19th century, has a single entrance and is divided into two sections: the Holy Tomb of Christ and the Holy Stone, or the Chapel of the Angel. The Holy Stone is the vestibule where a piece of the stone, which the angel stood upon when announcing Christ's Resurrection to the Myrrhbearers, is kept in a special marble case. The Holy Tomb, measuring 2.07 meters by 1.93 meters, is carved into rock, covered in marble, and illuminated by 43 ever-burning lamps—13 Orthodox, 13 Roman Catholic, 13 Armenian, and 4 Coptic. The original tomb resembled Jewish rock-hewn burial monuments. When Saint Helena discovered the tomb, it was modified and decorated with columns. The temple was later destroyed by Al-Hakim, and its reconstruction resulted in an elongated mausoleum surrounded by columns, which remained until 1810, when it acquired its current form. The Holy Edicule hosts daily Divine Liturgies, during which the Holy Tomb is used as the Holy Table and the Holy Stone as the altar. Every year, on Holy Saturday, the Holy Fire is lit, symbolizing the Resurrection of the Lord. The Greek Orthodox Patriarch of Jerusalem passes on the Holy Fire to the faithful.























Το Καθολικό του Ναού της Αναστάσεως
Απέναντι από το Ιερό Κουβούκλιο βρίσκεται το Καθολικό του ναού της Αναστάσεως. Είναι βασιλική με τρούλο και 4 πεσσούς με Κορινθιακά κιονόκρανα. Ο θόλος έχει διάμετρο 19,8μ. και βρίσκεται στο κέντρο της σταυροειδούς εκκλησίας που ανήκει στους Ορθόδοξους. Στο χώρο εδώ βρίσκεται και ο ομφαλός, ο οποίος κάποτε θεωρούνταν το κέντρο του κόσμου.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The Catholicon of the Church of the Holy Resurrection
Opposite the Holy Edicule stands the Catholicon of the Church of the Holy Resurrection. It is a basilica with a dome and four piers with Corinthian capitals. The dome has a diameter of 19.8 meters and is located at the center of the cruciform church, which belongs to the Orthodox. In this space, there is also the Omphalos, which was once considered the center of the world.











Η Αποκαθήλωση
Ο βράχος όπου εναπόθεσαν το σώμα του Ιησού, ο Ιωσήφ και ο Νικόδημος, αφού το έπλυναν με μύρο το τύλιξαν με καθαρό σεντόνι. Σήμερα είναι καλυμμένος με μάρμαρο, για να προφυλαχθεί ο βράχος από την συνήθεια των πιστών να αποσπούν τεμάχια για φυλακτό και ενθύμιο. Στο προσκύνημα αυτό έχουν δικαιώματα οι τρεις Κοινότητες των Ορθοδόξων, των Λατίνων και των Αρμενίων. Τα 6 μανουάλια που βρίσκονται εκατέρωθεν του μάρμαρου της Αποκαθήλωσης ανήκουν ανά δύο στις Κοινότητες. Ενώ οι 8 κανδήλες που κρέμονται πάνω από το ιερό προσκύνημα οι 4 ανήκουν στους Ορθόδοξους, οι 2 στους Αρμενίους και από 1 στους Λατίνους και στους Κόπτες.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The Deposition
The rock where the body of Jesus was placed by Joseph and Nicodemus, after they washed it with myrrh, was wrapped in a clean shroud. Today, it is covered with marble to protect the rock from the custom of the faithful, who often take pieces as amulets and souvenirs. This sacred site is shared by the three Communities of the Orthodox, Latins, and Armenians. The six candelabras on either side of the marble of the Deposition belong two to each of the Communities. Meanwhile, the eight lamps that hang above the sacred shrine are divided as follows: four belong to the Orthodox, two to the Armenians, and one each to the Latins and Copts.







Το Παρεκκλήσι του Αδάμ
Το Παρεκκλήσι του Αδάμ παλαιότερα ήταν γνωστό ως "Άγιον Κρανίον", Παρεκκλήσι του Μελχισεδέκ ή του Τιμίου Προδρόμου. Η παράδοση λέει πως στο σημείο αυτό ήταν τοποθετημένα το κρανίο και τα οστά του Αδάμ, όταν αυτά δόθηκαν από τον Νώε στον γιό του Σημ και αυτός στον Μελχισεδέκ, ο οποίος τα έθαψε εδώ, εξού και η ονομασία "Κρανίου Τόπος".
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The Chapel of Adam was formerly known as the "Holy Skull," the Chapel of Melchizedek, or the Chapel of St. John the Baptist. Tradition holds that at this spot, the skull and bones of Adam were placed when they were given by Noah to his son Shem, and Shem passed them on to Melchizedek, who buried them here, hence the name "Place of the Skull."





Το παρεκκλήσι του Ακάνθινου Στεφάνου
Το παρεκκλήσι του Ακάνθινου Στεφάνου, που ανήκει αποκλειστικά στους Ορθόδοξους, είναι ένα από τα τρία παρεκκλήσια που έχουν διαμορφωθεί στην συγκεκριμένη στοά. Κάτω από την Αγία Τράπεζα υπάρχει τμήμα του γρανιτένιου κίονου που υπήρχε στο Πραιτώριο, (Διοικητήριο του Πιλάτου, εδώ δικάστηκε ο Ιησούς) πριν μεταφερθεί στο σημείο αυτό. Ο Χριστός όταν βρίσκονταν στο Πραιτώριο, οι Ρωμαίοι στρατιώτες του φόρεσαν κόκκινη χλαμύδα και ακάνθινο στεφάνι. Σε ανάμνηση αυτού του γεγονότος υπάρχει δεξιά της Αγίας Τράπεζας, σε ειδική θήκη στεφάνι κατασκευασμένο από τα σκληρότερα αγκάθια της Παλαιστίνης.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The Chapel of the Crown of Thorns, which exclusively belongs to the Orthodox, is one of the three chapels that have been created in this particular colonnade. Beneath the Holy Altar, there is a section of the granite column that once stood in the Praetorium (Pilate’s headquarters, where Jesus was tried) before being moved to this location. When Christ was in the Praetorium, the Roman soldiers dressed Him in a red cloak and placed a crown of thorns on His head. In remembrance of this event, to the right of the Holy Altar, in a special case, there is a crown made from the hardest thorns of Palestine.



Το Παρεκκλήσι Διαμερίσαντο
Το Παρεκκλήσι Διαμερίσαντο ανήκει στους Αρμένιους. Πάνω από την Αγία Τράπεζα υπάρχουν εικόνες που ιστορούν τον διαμερισμό των ιματίων του Ιησού. Όταν οι Ρωμαίοι στρατιώτες σταύρωσαν τον Χριστό θέλησαν να μοιραστούν τα ενδύματα Του. Επειδή ο χιτώνας Του ήταν υφαντός και άραφος ήταν αδύνατο να διαμοιραστεί και αποφάσισαν να ρίξουν κλήρο, σύμφωνα με τις ευαγγελικές διηγήσεις.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The Chapel of the Division of His Garments belongs to the Armenians. Above the Holy Altar, there are icons depicting the division of the garments of Jesus. When the Roman soldiers crucified Christ, they wanted to share His clothes. Since His tunic was woven and seamless, it could not be divided, so they decided to cast lots for it, according to the Gospel accounts.



Το Παρεκκλήσι της Αγίας Ελένης
Το παρεκκλήσι της Αγίας Ελένης είναι αφιερωμένο στον Άγιο Γρηγόριο τον Φωτιστή, τον προστάτη των Αρμενίων. Οδηγούμαστε στο παρεκκλήσι με τον τρούλο και το περίτεχνο ψηφιδωτό δάπεδο. κατεβαίνοντας 29 πέτρινα σκαλοπάτια.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The Chapel of Saint Helen is dedicated to Saint Gregory the Illuminator, the patron saint of the Armenians. To reach the chapel, one descends 29 stone steps, and it features a dome and intricate mosaic flooring.






Παρεκκλήσι Ανεύρεσης Τιμίου Σταυρού.
Περνώντας το παρεκκλήσι της Αγίας Ελένης και αφού κατέβουμε άλλα 13 πέτρινα σκαλοπάτια, οδηγούμαστε στο χώρο του Τιμίου Σταυρού. Στο σημείο αυτό η Αγία Ελένη βρήκε το Σταυρό και τα καρφιά του Ιησού καθώς και τους σταυρούς των Ληστών. Η πλάκα με την επιγραφή Ι(ΗΣΟΥΣ) Χ(ΡΙΣΤΟΣ) ΝΙΚΑ ΑΩΙ, τοποθετήθηκε το 1810. Ο χώρος ανήκει στους Έλληνες Ορθόδοξους παρότι μέχρι σήμερα οι Λατίνοι αμφισβητούν την δικαιοδοσία των Ελλήνων.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Passing the Chapel of Saint Helen and descending another 13 stone steps, we reach the area of the Holy Cross. It is at this spot that Saint Helen discovered the Cross and nails of Jesus, as well as the crosses of the Thieves. The plaque with the inscription Ι(ΗΣΟΥΣ) Χ(ΡΙΣΤΟΣ) ΝΙΚΑ ΑΩΙ was placed here in 1810. The area belongs to the Greek Orthodox, although to this day, the Latins dispute the jurisdiction of the Greeks.




















Η Ιερουσαλήμ είναι ιερή πόλη για τις τρείς μονοθεϊστικές θρησκείες του κόσμου, Χριστιανισμός, Ισλαμισμός και Εβραϊσμός. Ο Πανάγιος Τάφος είναι ιερό σημείο για όλα τα χριστιανικά δόγματα. Το καθεστώς του Ναού το μοιράζονται η Ελληνορθόδοξη Εκκλησία, η Ρωμαιοκαθολική, η Κοπτική Ορθόδοξη Εκκλησία, η Αρμένικη Αποστολική Εκκλησία, η Συριακή Ορθόδοξη Εκκλησία και η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ερυθραίας. Την ευθύνη του Ιερού Κουβουκλίου του Πανάγιου Τάφου έχουν το Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο, το Τάγμα των Φραγκισκανών Μοναχών της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας και το Αρμένικο Πατριαρχείο. Είναι μια ευαίσθητη ισορροπία, που έχει διαμορφωθεί μετά από αιώνες, περνώντας από καταστάσεις άλλοτε εύκολες και άλλοτε δύσκολες καταφέρνοντας πάντα να διατηρήσει την μακραίωνη ιστορία του.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jerusalem is a sacred city for the three monotheistic religions of the world: Christianity, Islam, and Judaism. The Holy Sepulchre is a sacred site for all Christian denominations. The status of the Church is shared by the Greek Orthodox Church, the Roman Catholic Church, the Coptic Orthodox Church, the Armenian Apostolic Church, the Syrian Orthodox Church, and the Eritrean Orthodox Church. The responsibility for the Holy Edicule of the Holy Sepulchre rests with the Greek Orthodox Patriarchate, the Order of Franciscan Monks of the Roman Catholic Church, and the Armenian Patriarchate. It is a delicate balance, formed over centuries, navigating through times that were sometimes easy and sometimes difficult, always managing to preserve its long and rich history.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου