13-11-2016

Η περιοχή της Δράμας, μετά από πολλές διακυμάνσεις στο πέρασμα των χρόνων φτάνει στα μέσα του 19ου αιώνα να μεταβάλλεται αργά-αργά αλλά σταθερά. Πολλοί λόγοι θα οδηγήσουν την μετακίνηση του πληθυσμού στην πόλη της Δράμας, ένας από τους λόγους είναι η ανάπτυξη του εμπορίου. Το εμπόριο του καπνού θα παρουσιάσει μια σταθερή αύξηση από το 1860 και μετά. Οι νέοι κάτοικοι της πόλης θα εγκατασταθούν στην παλιά χριστιανική συνοικία που περικλείεται από τα βυζαντινά τείχη και γύρω από τις εκκλησίες της. Σύντομα όμως θα αναγκαστούν να δημιουργήσουν τη νέα συνοικία, της Αγίας Βαρβάρας. Με την πρόοδο του εμπορίου η Δράμα θα αναπτύξει όχι μόνο τη γεωργία και ιδιαίτερα την παραγωγή και επεξεργασία του καπνού αλλα τα γράμματα και τον πολιτισμό. Η ανάπτυξη είναι εμφανής και στην δημιουργία κατοικιών. Τα κτίσματα εμφανίζουν κύριως χαρακτηριστικά της μακεδονικής αρχιτεκτονικής χωρίς να λείπουν και κτίσματα με νεοκλασσικές επιδράσεις. Από τα τέλη του 19ου αιώνα ως και τις πρώτες δεκαετίες του 20ου, η "εκβιομηχάνισης" και ο "εκχρονισμός" της πόλης θα αποτυπωθεί και στην εικόνα των κτισμάτων της που θα ανοικοδομηθούν με εμφανή ευρωπαική επίδραση.
==============================================================================
The region of Drama, after many fluctuations throughout the years, reaches the mid-19th century, gradually but steadily transforming. Many factors will lead to the population's migration to the city of Drama, one of which is the development of trade. The tobacco trade will see a steady increase from 1860 onwards. The new inhabitants of the city will settle in the old Christian neighborhood enclosed by the Byzantine walls and around its churches. However, they will soon be forced to create the new neighborhood of Agia Barbara. With the progress of trade, Drama will develop not only agriculture, especially tobacco production and processing, but also education and culture. This growth is also evident in the creation of residential buildings. The structures primarily exhibit characteristics of Macedonian architecture, with some buildings influenced by neoclassical styles. From the late 19th century to the early decades of the 20th century, the "industrialization" and "modernization" of the city will be reflected in the image of its buildings, which will be reconstructed with clear European influence.

Μέγαρο Τζήμου (1923-1925) ή
"Ταξιαρχία", λόγω του ότι εδώ ήταν το Στρατηγείο του Βουλγάρικου
στρατού (1941-1944), αρχιτεκτονικό δημιούργημα του αυστριακού
Konrad von Vilas
(1866-1929).
==============================================================================
The Tzimos Mansion (1923-1925), also known as "Taxiarhia" due to its use as the headquarters of the Bulgarian army (1941-1944), is an architectural creation by the Austrian architect Konrad von Vilas (1866-1929).
Στην οδό Περδίκα 10 και Δωδεκανήσου
συναντάμε τη καπναποθήκη Πορτοκάλογλου ή ΣΕΚΕ(1910). Κατασκευάστηκε και αυτή
από τον Αυστριακό Konrad von Vilas, πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα και
επιβλητικότερα κτήρια της εποχής με επιδράσεις με στοιχεία "art nouveau". Χρησιμοποιήθηκε για επεξεργασία
καπνού, ακόμα και κατά την βουλγαρική κατοχή(1941-1944) όπου και κατασχέθηκε
από τους κατακτητές. Η χρήση συνεχίστηκε μέχρι το 1974 οπότε και μετατράπηκε σε
καπναποθήκη αφού η επεξεργαία μεταφέρθηκε στη Καβάλα. Τώρα ανήκει στο Δήμο
Δράμας που σκοπεύει να το μετατρέψει σε πολιτιστικό κέντρο.
=============================================================================
At 10 Perdika Street and Dodecanese, we find the Portokaloglou tobacco warehouse, also known as SEKE (1910). It was also constructed by the Austrian architect Konrad von Vilas and is one of the largest and most imposing buildings of the era, featuring elements of "art nouveau." It was used for tobacco processing, even during the Bulgarian occupation (1941-1944), when it was seized by the occupiers. The tobacco processing continued until 1974, after which it was converted into a tobacco warehouse following the relocation of tobacco processing to Kavala. It now belongs to the Municipality of Drama, which plans to convert it into a cultural center.


















Στην οδό Αγίας Βαρβαρας βρίσκεται η καπναποθήκη Ανατασιάδη, ήταν το πρώτο μεγάλο καπνομάγαζο της Δράμας και χτίστηκε το 1875. Είναι διώροφο κτήριο, 250 τ.μ. περίπου με δύρριχτη κεραμοσκεπή στέγη. Στη βόρεια πλευρά εφάπτεται με το ''πέτρινο σπίτι'', κατοικία του πρώτου ιδιοκτήτη. Οι Βούλγαροι, μετά τον εκτοπισμό των Ελληνοεβραίων της Δράμας τον Μάρτη του 1943, κατάσχεσαν την αποθήκη και την λεηλάτησαν. Μετά την απελευθέρωση και μέχρι το 1953 λειτουργησε σαν χορευτικό κέντρο. Μέχρι το 1958 λειτούργησε σαν καθαριστήριο. Στη συνέχεια μετατράπηκε σε υφαντήριο και λανάρα. Αργότερα χρησιμοποιήθηκε από τους ιδιοκτήτες του ως αποθήλη, μετά απο μικρή συντήρηση της οροφής.
=============================================================================
On Agia Varvara Street, we find the Anatasiadis tobacco warehouse, which was the first large tobacco business in Drama and was built in 1875. It is a two-story building, approximately 250 square meters, with a gabled ceramic roof. On the northern side, it is adjacent to the "stone house," the residence of the first owner. After the displacement of the Greek-Jewish community of Drama in March 1943, the Bulgarians seized the warehouse and looted it. After liberation and until 1953, it functioned as a dance center. It operated as a dry cleaner until 1958 and was later converted into a weaving factory and a wool mill. Eventually, it was used by its owners as a storage facility, following minor roof maintenance.





















Το όνομα της περιοχής είναι συνδεδεμένο με την εκκλησία της Αγίας Βαρβάρας, πολιούχου της Δράμας, που υπάρχει στην περιοχή. Η σημερινή εκκλησία κτίστηκε το 1920 πάνω από τη λιμνούλα. Το ψηλό καμπαναριό της αντικατοπτρίζεται στο βυθό των νερών, στο χώρο που λένε ότι υπήρχε το παλιό εκκλησάκι. Η παράδοση διατηρεί ακόμα τους θρύλους γύρω από το χτίσιμο της εκκλησίας. Σύμφωνα με την παράδοση, κατά τους Βυζαντινούς χρόνους υπήρχε ένα εκκλησάκι στο χώρο που βρίσκεται σήμερα η λίμνη. Οι Τούρκοι, όταν κατέλαβαν την πόλη το 1380, το γκρέμισαν και στη θέση του προσπάθησαν να φτιάξουν ένα τζαμί. Με θαύμα της Αγίας Βαρβάρας όμως, κατά την ημέρα της γιορτής της πλημμύρισε η περιοχή και το κτίσμα δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Οι κάτοικοι το θεώρησαν θαύμα της Αγίας και την οποία Πολιούχο της πόλης.
=============================================================================
The name of the area is connected to the Church of Agia Barbara, the patron saint of Drama, which is located in the area. The current church was built in 1920 over the small pond. Its tall bell tower is reflected in the water, in the spot where it is said that the old chapel once stood. The tradition still preserves the legends surrounding the church's construction. According to tradition, during the Byzantine period, there was a small church at the site where the lake is today. When the Ottomans took over the city in 1380, they demolished it and attempted to build a mosque in its place. However, by a miracle of Agia Barbara, the area flooded on her feast day, and the construction was never completed. The locals considered this to be a miracle of the saint, and she became the patron saint of the city.












Ο Χρυσόστομος Καλαφάτης γεννήθηκε στην Τρίγλια της Μικράς Ασίας το 1867. Χειροτονείται στις 23 Μαϊου 1902 από τον Πατριάρχη Ιωακείμ του Γ' Μητροπολίτης Δράμας. Η έναρξη του Μακεδονικού αγώνα στην περιοχή συμπίπτει με την άφιξη του στην Δράμα, Έδωσε μεγάλους αγώνες για να αναπτερώσει το ηθικό και εθνικό φρόνημα των καταπιεσμένων Ελλήνων.Με δικές του προσπάθειες χτίζει το μέγαρο Μητροπόλεως, σχολές σχολές αρρένων και θηλέων, νοσοκομείο και γυμναστήριο.Πολλά φιλανθρωπικά καταστήματα, ορφανοτροφεία, γηροκομεία και άλλα κοινωφελή καθιδρύματα. Οι Βούλγαροί κατακτητές δεν μπορούν να ανεχτούν μια τέτοια συμπεριφορά και αναγκάζουν τον Χρυσόστομο να εγκαταλήψει την Δράμα χωρίς την θέληση του το 1907. Επιστρέφει από την Θεσσαλονίκη το 1908 για να αναχωρήσει το 1909 για την Σμύρνη καθώς έχει εκλεγεί Μητροπολίτης εκεί, όπου και θα μαρτυρήσει στις
27 Αυγούστου 1922 μετά από βασανιστήρια.
============================================================================
Chrysostomos Kalafatis was born in Triglia, Asia Minor, in 1867. He was ordained as the Bishop of Drama on May 23, 1902, by Patriarch Joachim III. The beginning of the Macedonian Struggle in the region coincided with his arrival in Drama. He fought hard to lift the morale and national spirit of the oppressed Greeks. Through his own efforts, he built the Metropolis building, male and female schools, a hospital, and a gymnasium. He also established many charitable institutions, orphanages, nursing homes, and other public welfare foundations. The Bulgarian conquerors could not tolerate such actions and forced Chrysostomos to leave Drama against his will in 1907. He returned from Thessaloniki in 1908 but left again in 1909 for Smyrna, as he had been elected as the Metropolitan there. He would later suffer martyrdom on August 27, 1922, after enduring torture.
Μια βόλτα στους δρόμους της πόλης μας ταξιδεύει σε μια εποχή που ήρθε και πέρασε αλλά άφησε το στίγμα της.
=============================================================================
A walk through the streets of our city takes us on a journey to a time that has come and gone, but left its mark.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου