Παρασκευή 1 Μαρτίου 2024

Parc Güell, Barcelona, Spain (Πάρκο Γκουέλ Βαρκελώνη, Ισπανία) (2).

30-7-2023


Τα παράξενα σχέδια, στα δύο πέτρινα περίπτερα της εισόδου του πάρκου σε προδιαθέτει για κάτι μη συνηθισμένο, ίσως σε ένα σκηνικό παραμυθιού. Όμως ο αρχικός στόχος να φτιαχτούν 60 σπίτια μέσα σε μια κηπούπολη για εύπορες οικογένειες της πόλης με χρηματοδότηση του Eusebi Guell, δεν κατάφερε να υλοποιηθεί. Παρότι το έργο το ανέλαβε ο Gaudi με αρκετό ενθουσιασμό και όρεξη στα 14 χρόνια που διήρκεσε η συνεργασία δεν ήταν αρκετά για να υλοποιηθεί το έργο, με αποτέλεσμα να περάσει στα χέρια του Δήμου. Τα δύο περίπτερα στην είσοδο, σχεδιάστηκαν για να λειτουργούν ως κέντρα υποδοχής αλλά και για να διαμένουν οι φύλακες. Σε όλα τα έργα φαίνεται η εμμονή του Gaudi να μην βάζει πουθενά ευθείες γραμμές, αλλά και τα πολλά χρώματα. Ψηλά στο μέσω του πάρκου δεσπόζει ο κεραμικός δράκος συντριβάνι. Ενώ πίσω του μια σκάλα οδηγεί στην Υπόστυλη Αίθουσα, που αποτελείται από 86 κολώνες που στηρίζουν μια μεγάλη πλατφόρμα διακοσμημένη με κεραμικά παγκάκια με πολύχρωμα μωσαϊκά πλακίδια, που μοιάζει με φίδι. Όσο κράτησε το εγχείρημα ο Gaudi διέμενε στο Ροζ Σπίτι, Μουσείο Gaudi σήμερα, μπορεί να μην φτιάχτηκε από τον ίδιο, το δείχνουν άλλωστε οι λιτές γραμμές του, αλλά είναι γεμάτο από έπιπλα που έφτιαξε αυτός στην πόλη. Υπάρχουν επίσης και τα λιγοστά υπάρχοντα του καθώς ήταν άνθρωπος λιτός και ασκητικός που αρκούνταν μόνο στις βασικές ανάγκες. Σε αντίθεση με τα έργα του που άλλαξαν την αντίληψη της αρχιτεκτονικής του 19ου άι. με αρχές του 20ου άι.. Έργα μοναδικά σχεδόν σουρεαλιστικά με ζωντανά χρώματα επηρεασμένα από φυσικά σχήματα.

=============================================================================

The peculiar designs of the two stone pavilions at the entrance of the park set the stage for something extraordinary, almost like a scene from a fairy tale. However, the initial plan to create 60 homes within a garden city for the wealthy families of Barcelona, funded by Eusebi Güell, was never realized. Although Gaudí took on the project with great enthusiasm, the 14 years of collaboration were not enough to complete it, and the project was eventually handed over to the city. The two pavilions at the entrance were designed to function as reception centers and also to house the guards. Throughout all of Gaudí's works, there is a clear obsession with avoiding straight lines and a love for vibrant colors. High up in the park, the ceramic dragon fountain stands out, while behind it, a staircase leads to the Hypostyle Hall, which consists of 86 columns supporting a large platform decorated with ceramic benches covered in colorful mosaic tiles, resembling a snake. During the duration of the project, Gaudí lived in the Pink House, now the Gaudí Museum. While the house was not designed by Gaudí himself, as seen in its simpler lines, it is filled with furniture he crafted in the city. The house also contains his few personal belongings, as he was a modest and ascetic man who only focused on his basic needs. This is in stark contrast to his works, which transformed the architectural landscape of the 19th century and early 20th century. His creations are almost surreal, with vibrant colors and shapes inspired by nature, making them unique masterpieces that changed the perception of architecture during his time.






















































































































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου